Porr, bra eller dåligt?
Jag tycker inte alls om porr.
Jag tror det kan vara skadligt att se på porr faktiskt. Många unga (och vissa äldre) tror att det är så sex ska vara. Att det lixom bara är så. De flesta gånger i porrfilm så är sexet hårt, onaturligt - alltså mycket silikon, rakade könsorgan, stora könsorgan m.m. Tjejerna verkar oftast vara de kåtaste. De som är villiga och går med på allt, de tar satsen i munnen. Det är inte såhär i verkligheten.

Missuppfatta mig inte, det finns självklart sådana här personer IRL med. Men långt ifrån alla. Det är inte ens alla tjejer som gillar att ta den i munnen och det är inget fel i det. Jag tror att porr förstör mycket, och gör så att unga killar verkligen tror att det SKA vara så, annars är det onormalt. Det finns inga SKA i sex, utan man gör det man själv och det ens partner gillar. Man ska aldrig tvinga eller tvingas till något man själv inte vill. Jag kan tänka mig att många killar blir chockade över hur det verkliga ser ut. Att alla tjejer faktiskt inte gillar att ta den i munnen och sådant. Jag tror inte porr kan vara nyttigt över huvudtaget, för vad hjälper det? Visst, folk kanske får idéer, men det finns andra sätt att testa sig fram. Detta är i alla fall min åsikt.

#1 - ipekos

jag håller med allt du skrev! finns tex djur sex äckligt är det! att människor har sex med djur. vart är världen påväg?

#2 - Anni

SV: tack! :)

#3 - Rebecka :)

Asså, så bra som du förklarar detta så har jag tänkt länget. Det är sjukt.. Jag håler med dig till 100! :)

#4 - zandra mattsson

tack desamma ;D nice tatooos jag ahde med såna fast fejk när haf va yngre hahah men han ångra mig tills jag skulel göra riktigta

#5 - Joly

sv; Tack! :D <3

#6 - zandra mattsson

nice va dom iaf :) heheh

#7 - Malin

vad bra skrivet! håller verkligen med dig om att killar "tror" att det skall vara så! :)

#8 - Evah

Tack så mycket :) Skönt att fler håller med!

#9 - Joly

sv; Tack så jättemycket! :D <3

#10 - Nattis

Hatar det tyycker det är inget att se på tack för kommentaren :)

#11 - vanja

håller med! =) typ all porr är äckligt o mest gjord för killar ändå så.. de e knappast många tjejer som ser på porr! o du har rätt i allt du skriver killar tror typ inte att tjejer har hår där nere! fattar inte varför alla tror att man måste hålla på och raka sig osv! fast jag tycker de e lite skillnad med amatör porr typ dem som bara filmar sig själva när man har sex o man ser att de e på lika villkor o båda njuter av de.. inte massa äckel =O) va tycker du? e de nån skillnad på vanlig porr o amatör porr? tack för en bra blogg! kram!

#12 - Evah

Jag tror att det är väldigt många tjejer som ser på porr idag faktiskt. Jag har aldrig sett något av amatör porr, men det kan stämma som du säger :)

#13 - sara-nilsson

porr är bara negativt tycker jag. äckligt

#14 - Emma

håller med dig till fullo!

#15 - Klara

Jag kan väl förstå dig lite.. men det finns faktiskt tjejer som gillar porr också! Jag är en av dem (: Visst det är självklart inte de flesta tjejer som vill ha sex på det sättet som visas i porrfilmer men det finns även många som faktiskt gillar hårt sex och när det är snuskigt, sperma osv..



Jag tycker att det är fel om killen tvingar tjejen eller får henne att göra något hon inte vill bara för hans skull, men man måste ju få tycka om vad man vill, även om det är sånt som visas på porrfilm. Sen får man bara försöka hitta någon annan som gillar samma sak..



Själv så tycker jag att porr är upphetsande och jag onanerar gärna till det, kollar även på porr med min kille (fast det skulle jag aldrig erkänna för någon om jag inte var anonym! :P) så jag tycker inte man kan säga att all porr är fel..



Så länge ingen tvingar någon till något så tycker jag man ska få göra vad man vill o tända på vad man vill! (:

#16 - Tekla

En annan negativ sida är ju själva industrin, vilket egentligen är det värsta. Att man handlar med sex, på ett sätt som är nästan lika illa som prostitution

#17 - Evah

Som jag skrev i texten, så finns det de som gillar det men långt ifrån alla.



Ja, det skrev jag också. Att man ska göra det man själv gillar, och ens partner gillar. Alltså inte göra något mot ens vilja eller ens partners vilja.



För mig är all porr fel. Och som jag skrev, så får man göra vad man vill, men man måste vara medveten om att alla inte gillar dessa saker.

#18 - Evah

Tekla: Jo precis.

Nu är det ju inte olagligt att vara prostituerad, men att köpa, och därför tycker jag inte porr borde vara okej heller. Det finns så mycket skadlig porr, och det gör många personer beroende och de tror att sex ska vara på ett vis, när det inte finns några rätt eller fel, så länge man trivs och ens partner trivs.

#19 - Anonym

Jag håller med dig.

porr är nog inte bra i längden. har mött jätte många killar som trott att alla tjejer vill göra som i porrfilmerna. och vissa blir sura om man inte gör som dom säger... hatar såna killar och bort med porren!!!!

#20 - Anonym

PORR ÄR BRA - för dom som inte får sig nummer irl

#21 - pernilla

nej du behöver ju inte gilla porr, bra att du står på dig =) men om du tror att din kille inte kollar på det eller tycker om det så har du fel.. kan lova dig att ALLA killar gillar porr o kollar på det!



säger han något annat så ljuger han! =)

#22 - Evah

Det är väl att dra alla över en kant iaf :P Nej alla killar gillar inte porr, det garanterar jag dig :)



Man kan inte dra alla över en kant, och det finns många killar & tjejer som inte gillar porr alls :)

#23 - Anonym

Shit herregud vad omoogen.........

#24 - Anonym

Shit herregud vad omoogen.........

#25 - Anonym

Shit herregud vad omoogen.........

#26 - Anonym

Shit herregud vad omoogen.........

#27 - Evah

Va?

#28 - Anonym

Hej!



Jag hatar att du förnedrar porren.

Jag är 17 år och har spelat in porr i snart 2 år nu och det är bland det bästa som har hänt mig.

Alla tjejer vill inte ha mjuksex utan oralsex, som du verkar tro. Jag älskar oralsex som jag vet mer än hälften på denna jord gör!!

#29 - Evah

Sv: Vet du om att det du gör är barnporr isf är det är väldigt olagligt? Tur att jag har ditt ipnummer.

#30 - Sara

När jag blev tillsammans med min kille var han jätte beroende av porrfilm. Så typ i varje vecka när jag inte var med honom kollade han på det ja när han gjorde sina behov. ^^ Jag var jätte svartsjuk, jag trodde att han inte gillade min kropp och mitt utseende. Det höll på att ta slut många gånger mellan oss pga att han kollade på porr. Och jag var jätte ledsen över det. Jag ansåg att kolla på porr vore samma sak som att sitta i samma rum som några som har sex och runka till det, alltså som att vara otrogen typ. Men det var för att jag har aldrig kunnat lita på någon, eftersom i mina tidigare förhållande har killen varit otrogen eller gått mig bakom ryggen osv. Men nu när jag börjat släppa detta efter 2½ år så kan jag lita på honom och någongång i bland kan vi kolla på porrfilm när vi har sex och det har jag inget emot. Men han får inte göra det när han är själv längre. ^^

#31 - Evah

Jag håller med dig om det. Det känns som man inte duger och det är otrohet. Okej. Jag skulle aldrig kunna se på porrfilm. Det kränker mig som fan och jag blir illamående och orolig av det.

#32 - Evah

Jag håller med dig om det. Det känns som man inte duger och det är otrohet. Okej. Jag skulle aldrig kunna se på porrfilm. Det kränker mig som fan och jag blir illamående och orolig av det.